2023
23-03-24 Stjärnfyllt i nya
landslagstruppen
Det ryms både etablerade stjärnor och stjärnskott i nya landslagstruppen.
Bilsportlandslaget består nu av 42 förare och 6 co-drivers.
Superkul att få vara med i ytterligare ett år med landslaget.
Jag hoppas vi kan fortsätta utvecklas och ta hjälp av varandra och
verkligen bredda sporten, säger Johan Kristoffersson, femfaldig rallycrossvärldsmästare.
Förbundskapten Pier Steffansson tog i dag ut en 48 personer stark landslagstrupp
för 2023.
Från Johan Kristoffersson och Indy 500-vinnaren Marcus Ericsson till många
nya spännande namn. Veteranen Thed Björk, som i år kör
i den internationella TCR-serien, hjälper gärna de unga ta nästa
steg.
Det viktiga för mig med landslaget är att vi stöttar ungdomarna
att kunna ta sig fram inom bilsporten. Det är oerhört viktigt. Jag
som är lite äldre kan komma med tips och råd åt de nya,
säger Thed Björk.
Timmy Hansen, som dubblerar mellan rallycross-VM och ExtremeE under året,
är än en gång tacksam för landslagsplatsen.
Landslaget har varit en enormt stor hjälp för mig att komma
framåt i karriären, och fortsätter att vara det. All hjälp
med mental träning, fysträning och körläger... Fantastiskt
initiativ av Svensk Bilsport att driva sporten framåt, säger Timmy
Hansen.
2022 var ett framgångsrikt år för svensk bilsport på
den internationella scenen.
Förutom Johan Kristoffersson och Marcus Ericssons framgångar blev
Linus Lundqvist förste svensk att vinna amerikanske Indy Light-mästerskapet,
Viktor Gustafsson blev världsmästare i karting, Dino Beganovic säkrade
totalsegern i Formula Regional European Championship det som anses vara
det tuffaste juniormästerskapet i bilsportvärlden samt Anton
Marklund tog hem EM-guldet i rallycrossens Europamästerskap.
Det är som alltid inspirerande att gå in i ett nytt tävlingsår.
Vi har de senaste åren haft riktigt fina framgångar i flera av våra
sportgrenar. Bilsporten tävlar i sexton olika sporter med flera underklasser
så det finns gott om duktiga kandidater till landslagsplatserna. Men jag
känner med den trupp vi har nu så har vi förhoppningar byggas
vidare på de framgångar vi haft senaste åren, säger Pier
Steffansson.
En del i det framtida utvecklingsarbetet är fortsatt samarbete med Riksidrottsförbundets
elitidrottsavdelning.
Bilsport har genom året drivit sin elitidrottsutveckling mycket
positivt och de internationella resultaten har varit bra, vilket möjliggjort
att vi kunnat ge monetärt stöd till fortsatt utveckling. Vi, Riksidrottsförbundet,
har även stöttat bilsport med operativa insatser i syfte att lyfta
aktiva i deras prestationsutveckling, säger Liselotte Ohlson, avdelningschef
Elitidrott Riksidrottsförbundet.
Landslagstruppen 2023 i sin helhet:
Oliver Eriksson, MK Speed (Nitro RX, FC1).
Kevin Eriksson, MK Speed (Nitro RX, FC1)
Timmy Hansen, Götene MK (World Rallycross Championship & ExtremeE)
Kevin Hansen, Götene MK (World Rallycross Championship & ExtremeE)
Klara Andersson, SMK Hörby (World Rallycross Championship & ExtremeE)
Linus Östlund, Finnskoga MK
Anton Marklund, Bolidens MK
Johan Kristoffersson, MK Team Westom (World Rallycross Championship & ExtremeE)
Isak Sjökvist, Rasbo Motorklubb (RX2e Rallycross Championship)
Casper Jansson, Rasbo Motorklubb
Filip Martinsson, Orust Bilsportklubb (Rallycross SM, 2400)
Oskar Andersson, Vimmerby MS (Rally SM, nationella 2WD)
Patrik Hallberg, Haninge MK (Rally SM, internationella 2WD)
Algot Hammarqvist, Åtvidabergs MK (RallyX, CrossCar & Crosskart SM,
Xtreme)
Alexander Gustafsson, MK Team Westom
Noel Eliasson, SMK Arboga (RallyX, CrossCar)
Mattias Adielsson, Göteborgs MF (Rally SM, nationella 2WD)
Jari Liiten, Sandvikens MK (Rally SM, internationella 4WD)
Tom Kristensson, SMK Hörby (European Rally Championship)
Oliver Solberg, MK Ratten (World Rally Championship, WRC2)
Pontus Tidemand, SMK Eda (European Rally Championship)
Isak Reiersen, Östmarks Motor och Fritidsförening (Rally SM &
Rally NM, internationella 2WD)
Mille Johansson, Katrineholms MKMarcus Ericsson, SMK Örebro (Indycar)
Alfred Nilsson, KAK (Italian GT3)
Felix Rosenqvist, KAK (Indycar)Rasmus Lindh, KAK
Andreas Bäckman, Luleå MS (ADAC GT4 Germany)
Jessica Bäckman, Luleå MS (ADAC GT4 Germany)
Linus Lundqvist, KAK
Mikaela Åhlin-Kottulinsky, KAK (ExtremeE)
Dino Beganovic, KAK (FIA Formula 3 championship)
Thed Björk, Karlskoga Motorförening (TCR World Tour)
Joel Granfors, KAK (USF Pro 2000)
Viktor Andersson, KAK
Joel Eriksson, Tomelilla motorklubb (Formula E)
William Karlsson, KAK (ACCR F4 & Eurocup3)
Jesper Sjöberg, SMK Västerås Karting
Viktor Gustavsson, Kristianstads Kartingklubb
Rasmus Jansson, Rasbo Motorklubb
Oscar Pedersen, KAK
Albin Stureson, Kristianstads Kartingklubb
Norton Andreasson, KAK
Caspian Hagman, Jönköpings Karting Club
Joel Bergström, KAK
Jonas Andersson, Motorklubben Team Treske
Julia Thulin, SMK Hörby
Lucas Karlsson, SMK Nyköping
Patrik Barth, Motorklubben Ratten
Johan Grönvall, Motorklubben Team Westom
Johan Johansson, KAK
Mer info: www.bilsportlandslaget.se
23-03-10 Tillsammans gjorde vi
det
Tillsammans flyttade vi ett av Sveriges största idrottsevent in i Svensk
Bilsports regi.
Tillsammans genomförde vi andra året av Rally Sweden i Umeå.
Tillsammans fixade vi folkfesten och ett fantastiskt Rally Sweden.
Tack alla som var med och hjälpte till, för ni är så många
som har en del i denna framgång. Och ni kommer från hela Bilsportsverige.
Tävlingsmässigt blev det ett spännande rally där Ford fick
kliva fram och rulla först upp på segerrampen och där vi fick
svensk seger i WRC2 genom Oliver Solberg. Riktigt roligt.
Det är svårt att släppa det, Rally Sweden. Och det är som
någon sa dagarna efter, nu är man eventbakis. En bra benämning
när det efter fullt fokus i ett så stort projekt som sen lyckas så
bra är över.
Det blir lite tomt.
Men nu efter några veckors distans så påbörjas arbetet
mot Rally Sweden 2024.
Snö och sol i Umeå. Och sol var det även i Bahrain som jag gästade
föregående vecka när Formel1 hade sin premiär för
årets säsong. Alltid kul och spännande att se Formel1, men anledningen
till mitt besök var FIA. Det var årsmöte, styrelsemöte,
strategimöte, forum och workshops under hela veckan. Mycket givande dagar
med nya kontakter inom bilsportvärlden samt fortsatta dialoger inom gemensamma
projekt. Intressant att höra och se vilka olika utmaningar som bilsporten
står inför i olika länder. Saker som vi inte reflekterar över
är problem för vissa och tvärtom.
För en del problem har vi här hemma i Sverige. Ni kanske läst
nyheten om att Motorsporten är hårt ansatt. Att tillgången
till skogsvägar blir tuffare för oss förbund som är i behov
av det har vi redan sätt resultatet av med inställda tävlingar.
Och för mig är det också konstigt att man som skogsbolag bara
kan avfärda det miljöarbete som görs inom motorsportförbunden.
Det här är en fråga som exempelvis vårt grannland i öst
inte lider av där för övrigt samma skogsbolag inte ser ett problem
med att köra rally på företagets vägar.
Arbetet för att komma framåt är pågående och jag
som ni hade hoppats att detta fått en lösning för länge
sedan. Men som sagt, motorsporten är ansatt och vi måste hitta flera
nycklar för att komma framåt i frågor som denna.
Utöver det är det Trafikverkets-frågan som berör oss stort.
Trafikverkets förändring innebär att samtliga vägmärken
som är aktuella för ett arrangemang på statlig väg ska
hanteras av Trafikverkets upphandlade entreprenörer och att kostnaden för
att genomföra åtgärderna hamnar på arrangören. Kostnaden
för detta hamnar på små föreningar, lokala arrangörer
och till slut därmed utövarna. Det går helt enkelt inte
längre för föreningar att själva sätta upp skyltar
utifrån länsstyrelsen beslut i tillståndet för arrangemanget,
något som föreningar genom åren utfört på egen hand
till låg kostnad eller ingen kostnad. Vi i Svensk Bilsport är, tillsammans
med bland andra cykelförbundet, triathlon med flera och Riksidrottsförbundet,
i samtal med såväl infrastrukturministern som Länsstyrelsen
för att få fram ett besked. Det här är en brinnande fråga
som vi arbetare med på flera olika fronter för att få till
en bättre lösning för. Utredningen som pågår samtidigt
som beslutet trädde i kraft (något som i sig är mycket märkligt
tycker jag) ska presenteras sista mars.
Så tyvärr är rubriken, Motorsporten är hårt ansatt,
en verklighet vi lever i nu.
Men positivt är att vi samtidigt ser ett ökat publikt intresse för
bilsporten. Vi hade de högsta tittarsiffrorna i SVT på en motorsportsändning
under SM-veckans rallysprint räknat på hela 2022 till nu. Vi ser
vilken effekt Marcus Ericssons seger i Indy Car haft. Och vi har starka föreningar
som vill och kan arrangera bra tävlingar för våra utövare.
Så på andra sidan problemen finns det glädje och framgång
att bygga vidare på och det ska vi fortsätta att göra.
Sett till pengar så är ekonomin stabil efter corona-åren. Svensk
Bilsport har inte på många många år haft en så
stark kassa. Pengar som vi nu delvis återinvesterar i vår bilsport,
för medlemmar, utövare och den stora publik som finns som vi vet älskar
bilsporten.
Tiden går fort och det är snart exakt en månad sedan vi stängde
årets Rally Sweden. En framgång blev det. Men vi startade i sorg.
Måndagen i tävlingsveckan fick vi besked om att Roland Mikro
Åström tragiskt gått bort. En ofattbar sorg för familjen
naturligtvis. Och även en lamslående saknad i Rally Sweden organisationen
där Mikro arbetade som banchef. Att Mikro var en man som många kände
och tyckte mycket om råder det inga tvivel om och saknaden efter honom
kommer vara stor på många håll i Bilsportsverige, kanske mest
inom Mikros hemmaklubb Vännäs Motorklubb. Det är få rallyevenemang
i Umeåregionen under se senaste 40 åren som inte Mikro varit involverad
i. Hans avtryck i rallysporten kommer leva vidare länge.
Det var en glädje att få lära känna dig och arbeta med
dig.
Tillsammans gjorde vi Rally Sweden för dig.
Mikro, jag saknar dig. Tack för allt du bidrog med.
Anna Nordkvist, Svensk Bilsports generalsekreterare.
www.sbf.se
23-02-24 Toksladd Bio Surahammar
Lördagen den 11 mars kl 14.00-18.30 kör vi rallybio i Surahammars
Folkets hus.
Toksladd 2020-2022 155min utan paus!
Inträde:
150:- vuxen
50:- Barn upp till 15 år
Filmstart: ca 15.00
Går att få med sig en dvd film hem av ett tillägg på
120:-/film
Anmäl er gärna för att bli garanterad plats. Minst 35 anmälda
för att vi ska köra.
Bokning görs till: mikael.elofsson@hotmail.se
eller smsa till 0735-01 23 44.
23-02-14 SMK Örebros store
eldsjäl Nisse Gustafsson har avlidit
Under veckan kom det tragiska beskedet att SMK Örebros klubbkompis Nils-Gunnar
Nisse" Gustafsson avlidit efter en tids sjukdom.
Nisse var känd som Mr. Rally i SMK Örebro och har levt sitt liv med
motorspor,t och rally i synnerhet, som sina stora intressen. I SMK Örebro
har Nisse fungerat främst som tävlingsledare för Rikspokalen
och andra arrangemang.
Nisse har även verkat som distriktsdomare och tillsammans med Lolo anlitats
som funktionärer av många andra klubbar på mängder av
tävlingar, bl.a VM-tävlingen Rally Sweden.
Saknaden är är stor efter en sann eldsjäl som brann för
bilsporten.
Våra tankar går till Lolo och familjen.
/SMK Örebro styrelsen
23-02-11 ACE Championship - new
global four-wheel electric racing series to debut in 2024
Vision for ground-breaking new ACE Championship to Level Up Motorsport
announced in Hyderabad
Today, at the Formula E 2023 Greenko Hyderabad E-Prix, the team behind the brand-new
electric racing series have announced their vision for the ACE Championship,
which is set to begin globally in 2024.
This all-new four-wheel electric racing series focusing on talent development
and innovation, seeks to develop motorsport in underrepresented markets, and
provide competitive and exciting racing.
The project lead by former Mahindra Racing CEO Dilbagh Gill is backed by the
founders of the ACE Group.
The racing series promises to be transformational for motorsport and the automotive
industry with the focus on delivering the following ambitions:
Talent development, at all levels
The series will be a leader in talent development, offering an affordable entry
into racing for young drivers and providing an unparalleled opportunity to grow
and hone their skills.
It will create career opportunities throughout the roles of the motorsport paddock
irrespective of background, location, gender or socio-economic status.
The ACE Championship will have two levels, the entry level Challenger Series
and the top-tier Championship. This Championship will be a feeder
platform for drivers and engineering talent to move into other racing series.
Innovation and technological development with real-world outcomes
Using racing as a platform for development, technology will be fast-tracked
into manufacturing and production opportunities in the automotive industry to
improve commercial viability, with sustainability and renewable energy central
to the innovation.
Developing motorsport in underrepresented markets
The series will run in a regional format and on regional circuits across continents
to bring a showcase to areas where fandom and industry around motorsport can
be grown in areas underrepresented by existing Championships.
Competitive, engaging racing
Thrilling racing is at the heart of the ACE Championship. The short format competitive
racing will use innovation to engage fans in unique new ways. It will be daring,
different and digital.
The initial race car will be an evolved vehicle similar in performance to the
Gen2 Formula E car.
In a worlds first, the same car will be used in both levels of racing,
meaning teams can run four drivers in two Championships with two vehicles, an
opportunity afforded by the technological advancements the series will deliver.
There is already significant interest from a range of existing racing teams
in joining the series.
Anil Chalamalasetty, Founder of Greenko and the ACE Group, said: The ACE
Group is proud to be supporting this groundbreaking and paradigm shifting new
ACE Championship. We believe in innovation that makes a positive difference
to society.
There is a lot of synergy with the technologies being developed within
the other ACE Group Companies that would be shared and assimilated to make this
a true Road to Race and Race to Road programme.
I am so happy this is being revealed at the Greenko Hyderabad E-Prix.
Dilbagh Gill, Founder and CEO of ACE Championship, said: The ACE Championship
is about innovation in motorsport and about opportunity. We are looking at the
ACE Championship to provide representation to people who are interested in driving,
and engineers, around the world who have not had the opportunity to date and
giving them a chance to level up.
The bedrock of ACE Championship is to provide technology, opportunity
and a platform to excel. This is going to be the first championship in the world
where one single race car can compete in two different championships
each team can have two different drivers in the ACE Championship and ACE Challenger
series, driving the same car, but with two different power levels. We are providing
a pathway for our drivers in the ACE Championship, at a low cost, but with high
performance.
ACE Championship is going to be focused around the three Ds
we are going to be daring, we are going to be different and we are going
to be digital.
Alejandro Agag, Formula E Founder and Chairman, said: The ACE Championship
is an important initiative. To create opportunities for young drivers to enter
motorsport via the electric avenue is crucial and was missing
until now. The ABB FIA Formula E World Championship is the pinnacle in electric
motorsport, but to have categories which can facilitate younger drivers coming
through is crucial and thats why the ACE Championship is very important.
The difference between this and other championships is that there is no
other electric junior racing series. This is why the ACE Championship initiative
is so interesting.
Having more competitions in countries around the world where there is
not as much access to and representation in motorsport is key to success. To
create this championship in India is a great idea and certainly fills a gap,
in a huge market for the automotive industry.
The ACE Championship has all the elements to develop extremely well, with
all of the right partners and technology, as well as the people leading it.
Nick Heidfeld, Development Driver and Advisor for ACE Championship, said: When
Dilbagh talked to me about this programme I was interested straight away
a electric junior racing championship has not been done before.
We want ACE Championship to be fair and affordable, and attract youngsters
into the series from all regions of the world to make the step into motorsport.
In ACE Championship, we are trying to create something which gives young drivers
the possibility to get in into the sport on good circuits and move forward in
their careers.
It is a new project which I enjoy and like. We have a good team behind
the championship and I I hope to support and advise on all aspects of the series,
as well as provide insight from what I have learned from more than 30 years
in motorsport.
23-01-29 Mattias Ekström
wins Race of Champions
Audi driver prevails over Mick Schumacher in the final
Mattias Ekström Champion of Champions for the fourth time
Audi delights fans with demo laps of RS Q e-tron and Sport quattro S1
Mattias Ekström has once again demonstrated his world class and versatility:
In his Swedish homeland, the rally and circuit pro driver won the Race
of Champions, a traditional competition between the worlds best
motorsport drivers, on an icy track. The two-time DTM champion and rallycross
world champion had particularly emotional words for his opponent in the final,
Mick Schumacher, whom Ekström defeated despite a short burst of smoke in
his race car.
Hot temperatures around Pite Havsbads Frozen Ocean: In the
individual classification of the best drivers on Sunday, the 44-year-old Audi
factory driver beat all the opponents he encountered. In the quarter-finals,
he prevailed against his compatriot Johan Kristoffersson, who, like himself,
is a former World Rallycross Champion. In the semifinals, Ekström met Thierry
Neuville, a multiple World Rally Championship runner-up. The Belgian also lost
out to the Swede. The final was marked by special emotions: After Mattias Ekström
had prevailed over Michael Schumacher in London in 2007 and in Beijing in 2009,
thus winning two of his first three ROC titles to date, he now met Michaels
son Mick in the decisive contest.
In the Polaris race car, the Swede was 10.6 seconds faster than the German in
the first competition. In the second race, this time in the 320-hp Supercar
Lites model, Ekström was involuntarily on fire: after half
a lap, smoke came out of the fuse box, which did not faze the pro racer. My
co-driver wanted to stop, but I wasnt that interested in doing so,
he confessed amusedly at the finish after removing the fuse at full speed. Without
stopping, he continued to follow the track on the ice rink and was still 1.3
seconds faster than Schumacher.
What a fabulous result, and this in my Swedish homeland, said a
delighted Mattias Ekström. The competition with Mick was all the
more special because Ive already won twice against Michael Schumacher.
Im really proud. Mick is a very big talent and he made it to the final
of the Race of Champions. He represents the next generation of motorsport drivers,
but Ill keep racing for as long as I can.
The fourth victory of the Swede, who beat World Rally Champion Sébastien
Loeb at the ROC organized by Fredrik Johnsson for the first time in Paris in
2006, was not the only reason for joy for the many Swedish motorsport fans.
On Saturday and Sunday, Mattias Ekström thrilled the spectators with demonstration
laps of legendary, more than 500 hp Group B Audi Sport quattro S1 car. His Audi
teammate, 14-time Dakar record winner Stéphane Peterhansel, also caused
goose bumps: He chased around the ice track of Pite Havsbad in the innovative
Audi RS Q e-tron rally prototype, which led the Dakar Rally for the first time
a few weeks ago.
23-01-29 Far och son Solberg
upprepade succén
För andra året i rad reser Petter (48) och Oliver Solberg (21) hem
som mästare från Race of Champions.
Duon representerade Norge och vann Nationstävlingen under lördagen.
Speciellt Oliver imponerade stort i kampen mot flera av världens bästa
motorsportsutövare.
I finalen ställdes Team Norge mot Team All Star bestående av rallyföraren
Thierry Neuville från Belgien och Formel 2-stjärnan Felipe Drugovich
från Brasilien.
- Fantastiskt kul att vinna igen. Det är svårt att hålla nerverna
i schack när man tävlar mot sådana legender, sa Oliver Solberg.
Den yngsta medlemmen i familjen gick obesegrad genom lördagens tävling.
Sebastien Loeb, Johan Kristoffersson, Mattias Ekström och Thierry Neuville
fick alla smaka på 21-åringens körtalang uppe på Pite
Havsbad.
Den här tävlingen skiljer sig från allt vi är vana
vid. Här blir man pressad genom hela banan. Och du vill absolut inte göra
din teamkamrat eller ditt land besviken, sa Petter Solberg.
I söndagens individuella tävling nådde Oliver längst i
familjen Solberg. Far och son möttes tidigt och Oliver gick vinnande ur
den fighten.
I kvartsfinalen kraschade 21-åringen i det första mötet med
Thierry Neuville. I den andra omgången vann Oliver mot belgaren, men totalt
slogs han ut.
Sveriges Mattias Ekström vann det individuella mästerskapsmötet.
23-01-29 Små marginaler
i Race of Champions
Johan Kristoffersson tog sig inte till final i Race of Champions.
I lagtävlingen blev det respass i semifinalen och i den individuella tävlingen
tog det stopp mot blivande slutsegraren Mattias Ekström i kvartsfinalen.
- Det är inte lätt. Alla är duktiga och det är väldigt
små marginaler, sammanfattar Johan.
I lördagens nationstävling vid Pite Havsbad hade Sverige en mycket
stark laguppställning med Kristoffersson och Ekström. Team Sweden
tog sig också förbi första hindret i form av Team Nordic med
Tom Kristensen och Felix Rosenqvist. Tuffare blev det i nästa steg när
far och son Solberg, Petter och Oliver, stod för motståndet. Båda
svenskarna besegrade Petter, men Oliver tog sin match mot Mattias och därmed
föll avgörandet i sista mötet, Johan mot Oliver. Kristoffersson
hade råd att förlora med ett par sekunder och tog det därmed
kanske lite för försiktigt.
- Så var det. Jag hade möjligheten där, men det var Olivers
dag och han körde riktigt fort. Det får bli en liten läxa för
mig att inte ha så stora säkerhetsmarginaler, säger Johan.
Team Norway fortsatte sedan fram mot slutsegern och upprepade därmed fjolårets
bedrift.
På söndagen hade Kristoffersson chans till revansch i den individuella
tävlingen och det började bra med klar seger mot Tanner Foust.
- Han gjorde några små missar som gjorde det lättare för
mig.
I kvartsfinalen väntade lördagens lagkompis Mattias Ekström.
- Både jag och Mattias var fruktansvärt revanschsugna, intygar Johan.
Den första rundan var oerhört jämn där Ekström knep
segern med sex hundradelars marginal. Johan behövde därmed vinna andra
racet och det med en större marginal än så. Tyvärr för
Johans del blev inte valet av fordon det optimala i avgörandets stund.
- Om det var någon bil jag inte ville möta Mattias i så var
det Polarisen, men det ingår också i det här konceptet, att
man ska kunna bemästra alla typer av bilar.
Ekström vann sedan även semi och final fram till sin fjärde titel
i Race of Champions. Båda dagarna åkte alltså Johan ut mot
de blivande slutsegrarna.
- Det är väl åtminstone någon sorts plåster på
såren kanske.
Efter fyra försök får värmlänningen hoppas på
en ny chans att ta hem den individuella titeln nästa år.
- Jag måste se till att vinna ett mästerskap först, så
att jag blir inbjuden igen.
Race of Champions innebär inte bara tävling mot motorsportslegendarer
från alla möjliga discipliner. Det är också ett tillfälle
för stjärnfylld gemenskap.
- Det är väldigt mycket roligt som händer runt omkring. Det är
inte ofta man får chansen att träffa så många gamla och
nya vänner och utbyta erfarenheter.
En stor del av släkten hade Johan också med sig uppe i Piteå.
Syster Jenny fick till exempel åka med Johan ute på banan.
- Kul att få bjuda syrran på en åktur, i den snabbaste bilen
dessutom. Hon är helt orädd, så hon satt och skrattade hela
tiden.
För Johan väntar härnäst ett par uppgifter utanför
bilen, som ingenjör åt Ole Christian Veiby, först i Rally Lima
och därefter i slutmålet, Rally Sweden
- Det är roligt, lite annorlunda och en annan utmaning för mig.
